Wednesday, November 5, 2014

Minda Bawah Sedar



Sejak bulan lepas sudah mula meninggalkan kerja-kerja makmal, maksudnya lebih banyak masa duduk depan computer. Sambil buat computational dan writing, sambil main facebook. Scroll down facebook, tengok perkembangan rakan-rakan. Hah! bunyi macam busy body, tapi dah tertengok. Eh. Mana yang saya suka baca, saya like, yang tak suka baca, hide kan. No complaint. 

Bila orang share mengenai rezeki mereka, "Eh anak dia dah 3", "Eh dia dah habis PhD", mulalah tengok pada diri sendiri, "Apa yang saya ada?". Kalau cakap dengan Arshad, mesti dia reply, "buat apa nak risau, setiap orang ada rezeki masing-masing, yang penting kita ni usaha yang terbaik". 
Sejak bulan lepas, kami menerima perkhabaran yang menggembirakan tapi agak mendebarkan. Dalam banyak-banyak waktu, bulan dan waktu ini yang dipilih. Perfect timing sebenarnya. Perancangan Allah itu cantik, yang memang tidak mampu langsung di lakukan oleh tangan manusia. Tak sabar nak kongsikan sebenarnya, tetapi tunggu sikit masa lagi, InsyaALLAH.

Antara perkara yang banyak disebut-sebut selama ini, satu-satu berlaku. Serious. Hampir semua yang banyak di fikirkan dan diperkatakan selama ini, satu-satu menjadi kenyataan. Kesimpulannya, sentiasa bersangka baik, kata-kata itu doa. Saya rasa ini berkait dengan satu theory, iaitu minda bawah sedar. Google sikit. 


Raihan Musa

1 comment: